בדיקת הצנרת טרם כניסה לדירה חדשה

רכישת דירה חדשה מקבלן היא אירוע מרגש שכרוך בהשקעה כספית גדולה. עם זאת, גם את הדירה החדשה חשוב לבדוק לעומק וכדאי להתמקד בעיקר בצנרת. כך עושים זאת נכון

דירה חדשה מבטיחה שקט נפשי בהמון היבטים ועוד שורה ארוכה של יתרונות. כאשר אנשים קונים דירה מקבלן, הם יכולים להיות בטוחים שהתשתית היא ברמת גימור גבוהה ושגם החומרים השונים שבהם השתמשו כדי להקים את המבנה עומדים בסטנדרטים מחמירים של בקרת איכות. עם זאת, זה לא אומר שצריך לוותר על בדק בית.

במסגרת בדק בית של דירה חדשה, הדגש העיקרי הוא על הצנרת. הסיבה לכך היא שיש המון שיטות לבנות את הצנרת ולכן גם כשלים שעלולים להתעורר במהלך הפרויקט. חוץ מזה, לפעמים הקבלנים מסתירים מידע מהלקוחות ולא מעדכנים אותם לגבי בעיות צנרת אפילו אחרי מתן אישור אכלוס. אם מוסיפים לזה את רמת המקצועיות הבסיסית של קבלני בניין לעומת אנשי מקצוע מהתחום של בדיקת צנרת, מבינים מדוע זהו שירות שלא כדאי לוותר עליו.

מה כוללת בדיקת צנרת?

בדיקת צנרת היא בדיוק מה שרוכשים של דירות חדשות צריכים על מנת להיות בטוחים שהם מגיעים לנכס מוכן. בפועל, הבדיקה כוללת מספר שלבים והיא מבוססת על שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. הנה למשל העקרונות הבולטים של בדיקות מן הסוג הזה:

א. צילום צנרת ביוב – במסגרת בדיקת הצנרת טרם כניסה לדירה חדשה מתמקדים בנושא של צילום צנרת ביוב. בשביל לצלם את צנרת הביוב אפשר להחדיר מצלמה תרמית ולזהות כשלים בתוך הצינורות או מסביב. בתום הבדיקה יש דוח ממצאים מפורט שבו אפשר להשתמש על מנת לדרוש מהקבלן לתקן את הליקויים.

ב. בדיקת זרם מים – בדיקת צנרת כוללת גם בדיקה של זרם המים. בין אם מדובר על בתים פרטיים, על דירות בקומות נמוכות או כמובן על דירות בקומות גבוהות של בניין חדש, הדגש הוא על התאמת זרם המים לצרכים של הלקוחות. במידה וזרם המים לא מספיק חזק או לא עולה בקנה אחד עם ההתחייבות המוקדמת של הקבלן, ניתן לבקש ממנו פיצוי או לדרוש תיקון.

ג. נזילות ופיצוצי צנרת בבניין – יש מקרים שבהם הזמנת שירותי בדיקת צנרת טרם כניסה לדירה חדשה כוללת התמקדות גם במה שקורה בבניין כולו. כך לדוגמא ניתן לנסות לזהות נזילות ופיצוצי צנרת, לברר מה מצב הצנרת העירונית ולוודא שהחיבור אליה נעשה בצורה נכונה.

היתרונות של בדיקת צנרת

בדיקת צנרת דרך גורם חיצוני שלא קשור אל הקבלן דורשת מרוכשי דירות ראשונות הוצאה כספית. עם זאת, ההוצאה הזו משתלמת מאוד בטווח הקצר והארוך ויש לה המון יתרונות. בטווח הקצר, ההוצאה מאפשרת לרוכשי דירות חדשות לדעת איזה נכס בדיוק הם קיבלו והאם הקבלן עמד בהתחייבויות שלו. גם אם הקבלן לא מסכים לקחת על עצמו את תיקון הליקויים, רוכשי הדירות החדשות יכולים להשתמש בדוח הממצאים על מנת לתבוע אותו.

בטווח הארוך, בדיקת צנרת טרם כניסה לדירה חדשה מאפשרת לרוכשים להציג את הממצאים בפני קונים או שוכרים פוטנציאליים. כאשר יש לבעל הדירה דוח אובייקטיבי על מצב הצנרת, הוא יכול לבחור כיצד להשתמש בו ולהחזיר את ההשקעה באמצעות דרישה לסכום גבוה יותר על הנכס.

מכל הסיבות לעיל, מה שכדאי לעשות טרם כניסה לדירה חדשה זה להזמין שירות מקצועי לבדיקת הצנרת. במסגרת השירות, הדגשים הם צילום צנרת ביוב באמצעות מצלמה תרמית, בדיקת זרם המים ובדיקה כללית של החיבור לתשתית.

פוסטים אחרונים

איך מתחילים עבודה במתווך נדל"ן

עבודה כמתווך נדל"ן טומנת בתוכה פוטנציאל כלכלי עצום לאלו שמצליחים בכך, יחד עם זאת יש לקחת בחשבון שהתחרות בתחום הינה מאוד קשה, וישנם כל יום

קניית דירה חדשה בתמ"א 38

פרוייקטים של תמ"38 הולכים להסתיים באוקטובר 2023, לפי החלטת המנהל הארצי לתכנון ובנייה, זוהי הארכת הזמן שנותרה לביצוע פרוייקטים של התחדשות עירונית, והזמן שלכם לעשות

שיקום מבנים מסוכנים

אזרחים רבים מתגוררים במבנים המוגדרים כמסוכנים ואינם בטוחים, זה יכול להיות מבנה ישן בן עשרות רבות של שנים, או מבנה שעבר פגיעה משמעותית ולא תוקן

שיפוץ בניין משותף

כאשר גרים ביחד בבניין משותף יש לא מעט אחריות משותפת על כל הדיירים ביחד. כאשר משהו מתקלקל בבניין או שצריך לתקן אותו אז האחריות והעלות

סרטוני נושא
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן